11 Fossiler var med til at heppe på de danske ryttere i årets Tour de France
Vejrudsigten
skiftede hele tiden - hver anden gang man kiggede væltede det ned med regn
Og hver anden gang var vejret rigtig MC-vejr
Og som du kan se på billedet bleve det helt
perfekt MC-vejr
![]()
Her har vi vores sidste
pit-stop på vejen ned til Gavens
Det var her vi tissede af -
for der var ikke noget toilet i Gravens
![]()

Turen
gik fint - og vi kunne parkere bare 10 meter fra rytternes rute
![]()
Når jeg skriver at turen gik fint - så var det jo fordi
vi tog de lækre snoede veje
Ahh - selvfølgelig var der
nogle der skulle brokke sig
![]()
Bare fordi vi kørte på
grus nogle kilometer - Tsk-Tsk
![]()
Men det kan du se ved at klikke på det sidste billede her
.
.

Selv
i Gravens var der skam
tilskuere
Men også plads til at vi kunne lave en lille "Fossil-Lejr"
![]()
Her hyggede vi os i vores Campingstole - med mad og drikkevarer
Men selvfølgelig måtte vi
op at stå - når der skete noget
![]()
.
.
Allerede
et kvarter efter vi kom - kom Karavanen
forbi ![]()
Nedenfor har du lidt
billeder fra karavanen
Billederne er lidt slørede -
for de er klippet ud af den film jeg optog
![]()
Det tog ca. 6-7
minutter at få hele karavanen forbi - lidt af en oplevelse
Læg iøvrigt mærke til den franske
MC-betjent - dem var der mange af
![]()
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Da
karavanen var slut - var det tid til hygge
![]()
Madpakkerne og drikkevarer blev fundet frem
Og så kunne vi jo følge selve løbet via vores mobiltelefoner
.
.
.
Og
vi havde jo hørt at Magnus Cort
havde vundet den første "bjergspurt"
![]()
Så vild jubel
da han kom alene forbi
![]()
Jo-jo - det kunne ikke være bedre
Og 3 minutter senere kom så hele feltet:
.
.

Og
hvor det tog 6-7 minutter for Karavanen at komme forbi
Så tog det altså ikke
mange sekunder for rytterne
![]()
Men vi fik skam også afslutningen med
For der manglede stadig 50 km da vi åbnede for
fjernsynet - der hjemme
![]()
.
.
Hjemturen foregik i
spredt og vild uorden
![]()
Nogle gav den gas - nogle ventede længe på andre - og
nogle jagtede en vildfaren topboks
(har jeg hørt) ![]()
En oplevelse rigere
![]()
Julle
![]()
.
.
.
Så er Tour de France etaperne
i Danmark 2022 offentliggjort
![]()
1.
etape er en enkeltstart i København
2. etape går fra Roskilde til Nyborg
Og så er der jo 3. etape -
og det er den der er interessant for os
![]()
Altså for os der gerne vil opleve et Tour
de France på tætteste hold
Og det skal vi da - det er nok den eneste gang at vi har den mulighed - i
Dannevang ![]()
Tanken er, at vi triller ned og finder et
rigtig godt sted hvor vi kan se det hele - tæt på
Og vi skal selvfølgelig være der ca. 2 timer
før rytterne
For så får vi også oplevelsen af Tour de France
Karavanen
![]()
Og vi medbringer selvfølgelig både vådt og
tørt
Og mon ikke også vi skal have campingstole
med - så vi ikke skal stå op - hele tiden
![]()
Vi
får en herlig motorcykeltur -
vi starter i Lunden kl. 10.00
![]()
Vores rute er lagt så vi kører udenom
Vejle - ellers kommer vi lige pludselig til at køre mellem rytterne
Og det betyder så også at kommer til at opleve
Vejle Ådal - herligt
![]()
Vores mål er byen "Gravens"
- her kan vi parkere motorcyklerne på en sidevej - efter bare 91 km
Her pakker vi ud (campingstole
- kaffe - te - wienerbrød - ostemadder) og placerer os på rytternes rute
![]()
Og lidt efter kommer Karavanen
forbi - de kommer kl. 12.15 -
og det er lidt af en oplevelse
Nu er det tid til at nyde den medbragte frokost
Og så kommer rytterne kl.
14.15 - og vi råber og
skriger på de danske ryttere
![]()
Og så er tid at pakke det hele sammen igen (var der et
godt toilet - NO
)

Hjemturen er ikke dårligere
end ud-turen - lidt anderledes - men absolut også god motorcykelkørsel
Og hvis du gerne vil se hvem
der vinder etapen - så kan du også nå det -
hjemme foran fjernsynet
![]()
PS - Turen gennemføres
uanset om de lover skybrud -
men det sker selvfølgelig ikke
![]()
På gensyn i Lunden - søndag, den 3/7 kl.
10.00 - fuldt tanket ![]()
Julle ![]()