
Jamen
det var jo fuldstændig som man havde håbet på
![]()
20 graders varme - fuld sol - og ingen vind
Og når så vejene var i "fornuftig stand" (ahh - der var lidt meget grus i
Slagballe
)
Så det indbød jo til at køre lidt kvikt
![]()
Men
ikke alt var alligevel som
forventet
Jeg havde skudt på, at vi nok ville blive en
6-8 stykker
![]()
Det var vi allerede da klokken var 09.40 (og vi skulle først starte kl.
10.00)
Og det blev bare ved med at myldre ind i
Lunden - og da klokken rundede 10
så holdt der 19 cykler - klar
til at komme ud at swinge
![]()
Og tro det eller ej - det lykkedes at holde
sammen på alle (selvom vi næsten var spredt over hele
Midtjylland
)
Imponerende
at vi trods alt er så mange
"meget øvede" motorcyklister
![]()
Jeg ved ikke hvad I synes om "parkeringskulturen"
i klubben
Okay - der var ikke meget plads - men hvis man bruger Rexona -
det lykkedes
Og det lykkedes endda - på trods af, at jeg fik lokket alle ud på
2,5 km grus
![]()
Og det gjorde vi så - Bente havde kaffe og
kage på kanden i "Uglereden"
![]()
Men efter kaffepausen var det også slut med
at slappe af
Foran os ventede nogle af de bedste "swing-veje" her i vores lokalområde
![]()
Vi er godt nok priviligerede
med at have sådan nogle - lige udenfor døren
![]()
Et
enkelt pitstop blev det til på danmarks
højeste alfalterede vej - Yding Skovhøj
![]()
Her smager en kop "etellerandet" ekstra godt
![]()
Men så gik den ellers videre til Rasses
Pølsevogn
Jeg har dog ikke nogle billeder af Fossiler der indtager danmarks bedste burger
Det ville også bare være "sovset" ind
- så det slipper I for ![]()
Men
du slipper ikke for Frits' film
fra turen ![]()
Jamen som lovet - vi ræser ikke - men vi kører kvikt
En herlig film som klart illustrerer hvor godt
det er at køre motorcykel her i det Midtjyske
![]()
Klik på billedet - så får
du på 5 minutter et indtyk af
hvordan vi havde denne herlige Påskedag
![]()
Jamen - det gik som smurt -
alle overlevede - og er nu rigtig klar
til sæsonens andre ture ![]()
Således oplevet

Hvad
er det nu lige "Kvikrunden"
går ud på
Jamen på denne herlige "swingtur"
kører vi lidt kvikt ![]()
Det betyder så også, at du skal være øvet eller måske
meget øvet motorcyklist
Ellers får hverken du eller de andre deltagere rigtig noget ud af turen
Men bare rolig - vi ræser ikke - vi kører
kvikt ![]()
Nu
skriver jeg jo, at turen er for "Øvede" eller "Meget øvede" motorcyklister
Men hvornår er jeg egentlig
begynder, øvet eller måske professionel
![]()
Jeg tror ikke der er en "officiel" beskrivelse af det - så du må
nøjes med min definition
Klik på billedet - så kan
du se mit bud (og beskrivelse)
Der er så også et par tip til hvor du vil nyde
at prøve dine færdigheder af
![]()
Og
kommer vi på noget der minder om landevej - næsten ikke
![]()
Vi kører simpelthen så det Swinger - hele
tiden
Og se lige alle de kendte steder
vi kommer forbi på kortet
![]()
Jeg skal nok fortælle hvordan vi kører, når vi mødes i Lunden
Det er nemlig lidt anderledes
end normalt ![]()
Vi
laver selvfølgelig også et par pitstop
undervejs (formiddagskaffe)
Og selvfølgelig er vi heldige at finde en
lækker restaurant på vejen
![]()
Husk lige at tage "en kop et eller andet" med i topboksen
Men ellers - så er det jo kørslen der er i fokus
![]()
På gensyn den 21/4 kl.
10.00 i Lunden (selvfølgelig fuldt tanket
)
(Hvis det står ned i stænger - så aflyser vi - men vejrudsigten lover rigtigt
MC-Vejr
)
