For
mig startede kvikrunden med at jeg kørte
stille og roligt ind til Lunden
![]()
Og det foregik på små lækre snoede veje
Solen skinner - træerne er lysegrønne - det kan
ikke være bedre
Og dog - krydderiet på turen ind til Lunden var da
rådyrene smuttede over vejen
![]()
Der er gode dage - og der er rigtig gode
dage - det her bliver en rigtig god dag
![]()
Og
se lige et vejr det var denne april-søndag-morgen
![]()
Ikke noget at sige til, at 14 fossiler
havde sat sig op på cyklen
Ahh - der var to "Alpefarere"
med blandt deltagerne - men de blev også budt
behørigt velkommen
![]()
Og så var det ellers budt op til dans - på de lækre Midtjyske mc-veje
I
skal da også lige have et indblik i hvad havde
i mit sidespejl - hele tiden
Jeg kan jo ikke se 14 cykler bagud - men dem jeg kunne se - de var der -
hele tiden
![]()
Tryk på billedet - så kommer der en lille film
Men
da vi nåede vores formiddags-pitstop
- så var vi kun 10
![]()
En havde skrevet at det gik lidt for kvikt - og de tre sidste var bare blevet væk
Vi ventede et godt stykke tid - og besluttede så at køre videre
Vi
landede sikkert i Norsminde,
hvor vi fik en veltjent frokost
Vi havde dårligt sat til bords da de sidste tre
også dukkede op
![]()
Og så havde vi jo samling på hele gruppen
Et herligt (og velbesøgt) sted at spise sin frokost
![]()
.

Vores
eftermiddagsstop holdt vi nede i Jeksendalen
Utrolig smukt sted med åen løbende lige ved siden af os
Og så var det ellers bare at sætte snuden
mod Silkeby
Her blev vi så for alvor splittet ad (det var aftalt
)
.
Kvikrunden
er jo turen, hvor vi kører kvikt
Men hvor stærkt går det egentlig, når vi kører kvikt
Som du kan se på billedet - så kørte vi med en
gennemsnitshastighed på 67 km/t
Så vi kan med det samme slå fast - at vi ikke racede
![]()
200 km herlig kvikrunde - i rigtig godt
selskab
![]()
.
En oplevelse rigere
![]()
Julle
![]()
Vejrudsigten søndag siger rigtig
"Kvikrundevejr" ![]()

Tørt
- ingen vind - ikke for varmt - ikke for koldt ![]()
Og du kan være sikker på, at du får varmen, når vi skal ud at køre kvikt på lækre
krøllede mc-veje
Vi starter i Lunden kl. 10.00
- og så står den ellers på veje der swinger -
hele tiden
Og vi kommer både på kendte snoede veje - og på knapt så kendte
![]()
162 km herlig motorcykelkørsel,
hvor du virkelig mærker, hvor god din cykel er
![]()
Som
turens navn antyder - så kører vi kvikt
på denne tur ![]()
Jamen det er den eneste af Fossilernes ture, hvor vi virkelig
bruger det håndtag, der sidder på højre side af styret
![]()
Det betyder jo så også, at du skal være
øvet/meget øvet chauffør
Ellers så får du ikke noget ud af denne tur (og det gøre de andre nok heller
ikke
)
Vi holder et enkelt pitstop
på vejen ud til Norsminde ved
Slaggaard Banke
Og så spiser vi vores frokost på
Fiskehuset
i Norsminde Havn - så det bliver nok noget fisk af en slags
![]()
Hjemturen er noget kortere end udturen - og måske lidt roligere
Men selvfølgelig er der da et pitstop - nede i den herlige
Jeksendal
Og så ellers pænt farvel lige inden Silkeborg
![]()
Specielt på denne tur kan jeg anbefale, at
lægge ruten ind på din
GPS
![]()
Vi kører lidt anderledes på
Kvikrunden end på de andre Fossilture
Men det skal du nok få en opdatering på, når vi mødes i Lunden
![]()
På gensyn i Lunden søndag, den 27.04.2025 - kl.
10.00 - Fuldt
tanket
![]()
Julle
![]()