Kvikrunden - søndag, den 27. april 2025, kl. 10.00

For mig startede kvikrunden med at jeg kørte stille og roligt ind til Lunden
Og det foregik på små lækre snoede veje

Solen skinner - træerne er lysegrønne - det kan ikke være bedre
Og dog - krydderiet på turen ind til Lunden var da rådyrene smuttede over vejen

Der er gode dage - og der er rigtig gode dage - det her bliver en rigtig god dag

 

Og se lige et vejr det var denne april-søndag-morgen

Ikke noget at sige til, at 14 fossiler havde sat sig op på cyklen
Ahh - der var to "Alpefarere" med blandt deltagerne - men de blev også budt behørigt velkommen

Og så var det ellers budt op til dans - på de lækre Midtjyske mc-veje

 

 

I skal da også lige have et indblik i hvad havde i mit sidespejl - hele tiden

Jeg kan jo ikke se 14 cykler bagud - men dem jeg kunne se - de var der - hele tiden

Tryk på billedet - så kommer der en lille film

 

 

Men da vi nåede vores formiddags-pitstop - så var vi kun 10

En havde skrevet at det gik lidt for kvikt - og de tre sidste var bare blevet væk

Vi ventede et godt stykke tid - og besluttede så at køre videre

 

 

Vi landede sikkert i Norsminde, hvor vi fik en veltjent frokost

Vi havde dårligt sat til bords da de sidste tre også dukkede op
Og så havde vi jo samling på hele gruppen

Et herligt (og velbesøgt) sted at spise sin frokost

.

Vores eftermiddagsstop holdt vi nede i Jeksendalen

Utrolig smukt sted med åen løbende lige ved siden af os

Og så var det ellers bare at sætte snuden mod Silkeby
Her blev vi så for alvor splittet ad (det var aftalt )

.

Kvikrunden er jo turen, hvor vi kører kvikt
Men hvor stærkt går det egentlig, når vi kører kvikt

Som du kan se på billedet - så kørte vi med en gennemsnitshastighed på 67 km/t
Så vi kan med det samme slå fast - at vi ikke racede

200 km herlig kvikrunde - i rigtig godt selskab

.

En oplevelse rigere

Julle

 

 

Oprindelig indbydelse

Vejrudsigten søndag siger rigtig "Kvikrundevejr"

Tørt - ingen vind - ikke for varmt - ikke for koldt
Og du kan være sikker på, at du får varmen, når vi skal ud at køre kvikt på lækre krøllede mc-veje

Vi starter i Lunden kl. 10.00 - og så står den ellers på veje der swinger - hele tiden
Og vi kommer både på kendte snoede veje - og på knapt så kendte

162 km herlig motorcykelkørsel, hvor du virkelig mærker, hvor god din cykel er

 

Som turens navn antyder - så kører vi kvikt på denne tur

Jamen det er den eneste af Fossilernes ture, hvor vi virkelig bruger det håndtag, der sidder på højre side af styret
Det betyder jo så også, at du skal være øvet/meget øvet chauffør
Ellers så får du ikke noget ud af denne tur (og det gøre de andre nok heller ikke )

Vi holder et enkelt pitstop på vejen ud til Norsminde ved Slaggaard Banke
Og så spiser vi vores frokost Fiskehuset i Norsminde Havn - så det bliver nok noget fisk af en slags

Hjemturen er noget kortere end udturen - og måske lidt roligere

Men selvfølgelig er der da et pitstop - nede i den herlige Jeksendal
Og så ellers pænt farvel lige inden Silkeborg

Specielt på denne tur kan jeg anbefale, at lægge ruten ind på din GPS

Vi kører lidt anderledes på Kvikrunden end på de andre Fossilture
Men det skal du nok få en opdatering på, når vi mødes i Lunden

På gensyn i Lunden søndag, den 27.04.2025 - kl. 10.00 - Fuldt tanket

Julle