Jamen Kvikrunden
blev flyttet fra søndag til
lørdag - vejrguderne ville det sådan
![]()
Alligevel
var det WET-WET-WET da vi stod
op lørdag morgen
Men jeg besluttede alligevel at gennemføre
Og vi var hele 4
Fossiler - der tog udfordringen op
![]()
Og det fortrød vi ikke - allerede i Vrads
var vejene stort set tørre
Så vi kørte kvikt - ahh - måske med
et minus på 10%
![]()
Billedet her er fra vores pitstop ved Mattrup Gods
Noget
af det bedste på turen var også at vi havde
vejene for os selv
![]()
Ahh - altså bortset fra da vi kørte igennem
Vejle Ådal
Og kører sådan nogle biler særlig stærkt - NO
![]()
Men det er der da heldigvis råd for
Så det blev også til lidt swing-swing
![]()
Vejen
hen til Bindeballe Købmandsgård
er heller ikke dårlig
![]()
Og ved du hvad det bedste er - det er at vi godt kunne
får håndmadder
![]()
Se lige himlen - solen
brød skam også igennem
Så vi sad i gårdhaven (19 graders varme)
og nød håndmadder - OG - en rød Tuborg
![]()
Ingen uheld
- men en masse swing-swing - og
hyggelige pitstop
![]()
En oplevelse rigere
Julle
![]()
Kvikrunden
er turen, hvor vi ikke ræser -
men
vi kører Kvikt
![]()
Vi lægger ud i Lunden kl. 10.00 - og kører stille og roligt til
Them
Og her starter vi så med at køre kvikt
![]()
Resten af turen kommer primært til at foregå på mindre - men herligt snoede veje
Når vi nu kører på sådan nogle veje - så er det altså godt med at par Pitstop
![]()
Her kan du få klaret hjernen -
strukket benene - og
få fyldt depoterne op
Vi har to pitstop på udturen - og et enkelt på hjemturen
Og så et længere stop, hvor vi vil nyde vores frokost
Som sagt - så kører vi Kvikt
Men reglen med at vi sørger for at få den bagved kørende med - den gælder
stadig ![]()
Vi er trods alt på tur sammen
![]()
Rørbæk Sø - og Hopballe Mølle
Begge steder med udsigt til lidt vand - så her er det godt at finde lidt i
Topboksen
Sørg nu for at der er både lidt vådt og tørt
Vi vil ikke have nogen der går
sukkerkold
![]()
Fra
Hopballe Mølle sætter vi kursen mod Vejle Ådal
Og nu skal du ikke sulte
længere ![]()
Vi holder nemlig vores frokostpause
her på Bindballe Købmandsgård
(Jeg ved ikke lige om vi kan få håndmadder i baghaven - men så kan du jo have
dem med i topboksen
)
Under alle omstændigheder har de en god øl
i butikken ![]()
På
hjemturen har vi kun et enkelt Pitstop - og det holder vi ved
Mattrup Å
Det er bare et vejside-pistop
- et godt tidspunkt at tømme topboksen for de sidste godter
![]()
Altså - alt i alt en tur, hvor vi udnytter
cyklens eminente swing-egenskaber
![]()
Så en god idé at tjekke dæktrykket
(mit er 2,5 bar for - og 2,9 bar bag)
På gensyn i Lunden, lørdag, den 4. maj 2024 kl. 10.00 -
fuldt tanket
![]()
![]()
Vejrudsigten siger 11 grader fra morgenstunden - og
18 grader op ad dagen
(og tørvejr
)
Julle
![]()