20
Fossiler fik Top-tunet "de små grå"
da vi var samlet til Hjernegymnastik i medborgerhuset
![]()
Vi startede stille og roligt med at få et indblik i det
som vi har siddende mellem ørerne
Og der gik jo ikke længe før vi kunne konstatere at det var
20 genier der var samlet
![]()
At vi alle har en højre og en venstre hjernehalvdel - det
vidste vi jo godt
Men at vi også bruger begge halvdele - jamen det ved vi nu
![]()

Alt
er let - og det er ikke en gang løwn
![]()
Vi ved det - og vi beviste det
Husk lige 25 ord udenad - og gentag dem så -
forlæns og baglæns
![]()
Ikke noget problem - du skal jo regne med at det var 20 genier der var samlet
Vi prøvede at narre hjernen - vi ved hvem der spillede
hovedrollen i "Patch Adams"
Og vi ved at alt hvad Julle siger og gør - er
fuldstændig rigtigt
![]()
.
.
.
Men
kan man nu også holde koncentrationen under 2½ times "foredrag"
Sagtens - vi fik både øl, kaffe og kage - og nok så
vigtigt - et super "Power-Nap"
Her fik vi lige restitueret hjernen - og vi
fik da også lige plantet Dannebrog på månen
![]()
Har du nogen sinde været på motorcykeltur til månen - det
har 20 rigtige genier
Det kan være at det var en idé til den næste
Kr. Himmelfartstur
![]()
.
.
Tak til alle Genierne -
Herligt at I ville lege med
![]()
En oplevelse rigere
![]()

Hjernegymnastik
- Kom i træning til den næste sæson
![]()
Vi løbetræner og vi går i motionscenter
Motorcyklen får serviceeftersyn og bliver vasket og pudset
Og nu er det tid til at få "de små grå"
op i højeste gear ![]()
2 timers "hård" træning af hjernecellerne, hvor du gør ting du ikke troede muligt
Stillestående vand rådner - der gror mos på udgåede træer - og musklerne
bliver slappe når de ikke bruges
Sådan er det også med din hjerne - den skal
holdes til ilden - derfor hjernegymnastik
![]()
Godt
nok vejer vores hjerne i gennemsnit kun 1400
gram
Ikke desto mindre har den 20.000.000.000 (20 milliarder) nerveceller
og 150.000.000.000.000 (150 billioner) synapser
![]()
Og når vi nu har den - altså hjernen - så er det da
bare om at bruge den
![]()
Og det er lige nøjagtig hvad vi skal, når vi har Hjernegymnastik
.
.
Hjernen
hjælper os - og hjernen snyder os
![]()
I løbet af de 2 timer får du nogle
værktøjer til at bruge din hjerne
Altså på "den rigtige" måde
- Du vil aldrig mere glemme noget i Brugsen
-
Du vil aldrig mere få svært ved at falde søvn (altså når du egentlig gerne vil
sove
)
-
Du vil altid gøre noget du selv har lyst til
Nå - nu skal jeg jo ikke bruge alle 2 timer her - dem bruger vi den 12. januar 2016
Skal du lige have lidt at tænke over indtil vi ses
![]()
Kig på den blå farve mellem fingrene - og
fortæl mig så hvor mange fingre du ser
(klik på billedet - så bliver det måske nemmere
)
Ingen tilmelding - foreningen giver kaffe
og kage - og det eneste du skal medbringe er
din hjerne
.
På gensyn tirsdag, den 12. januar 2016, kl. 19.00 - Medborgerhuset, Silkeborg
