Der
var jo hele tre ting som vi
ønskede os på vores Kr. Himmelfartstur
![]()
Vi skulle hygge os - Vi skulle opleve noget - og Vi skulle have noget god MC-Kørsel
Og ved du hvad - vi fik det hele
![]()
På denne side har du så lidt billeder
og "skriv" om vores tur
![]()
Hvis du har nogle billeder fra turen - så
send dem endelig på mail til Julle
![]()
Siden er ikke færdig endnu - hav lidt
"tålmod" ![]()
Vejrudsigten
havde lovet regn hver eneste dag - undtagen når vi kom hjem
Heldigvis blev det slet
ikke så slemt - men helt undgå det kunne vi ikke
![]()
Heller ikke på vores tur ned til Harzen - værst var det ved vores stop ved slusen
Men ellers - 600 km på
næsten tørre veje ![]()
Altså
- motorvejskørsel har aldrig
været min livret ![]()
Med 600 km forude - måtte
vi bide i det sure æble - halvdelen
af vejen
Men når det nu skulle være - så gør det jo ikke noget når vejret ser sådan ud ![]()
Jeg var spændt på hvor mange km/l
min nye cykel kunne klare på motorvej
På "normale" Fossilveje kører
den over 30 km/l - på motorvej
lige omkring 20 km/l ![]()
Men
vi undgik altså
ikke regnvejr på turen ned til
Harzen ![]()
Tre gange røg vi ind i nogle byger - heldigvis af kort varighed
Så med et fornuftigt tøj -
så blev det hurtigt blæst tørt
![]()
Det værste var nok omkring "Elevator-slusen"
Her fik jeg slet ikke taget
nogen billeder

Vores
eftermiddagsstop holdt i ved Rölings
![]()
Her var der både chokolade og lagkage
på menuen
![]()
Vi indtog det udendørs - men dog i tørvejr
(men cyklerne blev skyllet rene
)

Vel
ankommen til Königshütte nød
vi en lille en på "Am Felsen"
![]()
Her fik vi så også en lille overraskelse
Alle deltagere fik et "Fossil-krus"
i erindringsgave - til minde om turen
![]()
Og så blev vi ellers beværtet med en herlig middag
Selvfølgelig lå vi i vores senge kl. 22.22!
![]()
Som
du kan se på billedet - så var vi kommet til
Harzen
![]()
Og det skulle selvfølgelig udnyttes
Så det blev jo til herlig MC-kørsel
- både op og ned - og swing-swing
![]()
Ruten blev lidt afkortet - men det gjorde nu ikke turen ringere
Så
efter et herligt morgenmåltid gjorde vi os
klar
![]()
Vi havde delt os i 2 hold -
bl.a. fordi vi jo var 19 cykler
Men også - så dem der havde lyst til lidt
kvik-kørsel - kunne få det opfyldt
![]()
Og de gode veje starter lige uden for døren ![]()
Så det var med at være klar fra morgenstunden
.
Første
sting var jo en herlig vej at få
dækkene varmet op på
![]()
Ud forbi Tanne - og op til Hohegeiss
Og så ellers ned til "Swinget" - hvor vi havde vores første pitstop
Jamen selvom det ikke var
vildt - så var det altså godt
![]()
.
Foran
os havde vi en af de bedste MC-veje ![]()
Landevejen fra "Swinget" til Hasselfelde er uovertruffen
Selvom det er en "landevej" - så er det bare
så godt ![]()
.

Da
vi kom til Treseburg (hvor vi
skulle have haft vores formiddagsting)
Så var der desværre lukket
Så vi samlede tropperne - og fortsatte til
Todtgenrode ![]()
Her trak skyerne meget sammen - så vi indtog
en let frokost her
Og det var godt vi gjorde det
- der var kæmpe vandpytter da
vi kom ud ![]()
.
.
Og så blev vi ellers delt i
to hold - nogle tog turen videre til
Quedlingburg (bindingsværksbyen) ![]()
- nogle kørte til Rappbodetalsperre
(den største dæmning i Harzen)
- Det er her der både er svævebane
og gangbro over dalen ![]()
Jeg har desværre ikke nogen
billder fra nogle af stederne - men det har du
måske ![]()
.
Sidste
pitstop var ved kalkbrudet ![]()
Her nød vi både udsigten ud over brudet
Men kom også rundt og så hvor de bearbejdede kalken
(Blev cyklerne fyldt med kalk - YES
)
.
.

Hvis
du ikke tror mig - så se lige her
Man skulle tro at vi havde været nede
i selve kalkbrudet ![]()
Det tog jo 2 dage at gøre
den helt ren ![]()
.
.
Både på HochHarzStrasse og ved Torfhaus
Men vi skulle da også lige opleve hvad DDR
kunne frembringe ![]()
Vi kunne slet ikke vente med at komme til Bloksbjerg
![]()
.

Og
se lige en morgen vi stod op
til ![]()
Jamen det er da herligt - solen skinner
At der så var is på sadlen -
det kunne vi da fjerne ![]()
.
.
.
Også
i dag startede vi med at tage den gode vej
fra Hasselfelde og ned til "Swinget"
![]()
Og ja - denne gang nedad - men det gør den ikke ringere
Og så ellers et lille pitstop
- med lidt godt fra topboksen ![]()
.
.
.
Her kunne vi opleve hvad de producerede i den tid, hvor det var DDR
Desværre har jeg ikke nogen
billeder inde fra selve museet
Men det har du sikkert - så
send dem endelig til Julle
![]()
.
.

Uden
mad og drikke - jamen vi skulle da også have frokost
![]()
Og det skulle da være i Sankt Andreasberg
Ved du hvad det bedste er - vejen
op til Sankt Andreasberg
Og det aller bedste - vejen var nyasfalteret
- super ![]()
Det var frokosten også (måske en Strammermax
)
.
Turen
på HochHarzStrasse foregik i
lidt støvregn - og temperaturen faldt til 7
grader ![]()
Så derfor er der også kommet lidt vådt på mit kamera
Men det gjorde ikke turen ned til Altenau
dårligere ![]()
Og vi kørte 60 km/t hele
vejen - og blev heller ikke Blitzet ![]()
.
.
Sidste
stop på vores rundtur var jo også turens højdepunkt -
Torfhaus
![]()
En herlig udsigt over til Bloksbjerg
Og en herlig kop chokolade
rundede vores tur af ![]()
.
.

Da
vi kom tilbage til Am Felsen -
var der gang i den ![]()
Christian og Michaela havde lavet "Oktoberfest"
til os ![]()
Det var både med "Schlagermusik"
og dansktop
![]()
Jamen det blev en herlig aften - i super
humør

Utrolig
så hurtigt et par dage kan gå ![]()
Men vi kan ikke klage - de
lovede regnvejr begge dag
og vi det var vel bare duggen
der ramte os ganske let ![]()
Nå - vi pakkede cyklerne -
spiste os mætte og veltilpasse
Og sagde pænt farvel til
Königshütte og vores værter ![]()
Vores
hjemtur gik over Celle inden
vi tog 7'eren videre nordpå ![]()
Og man kan altså ikke køre over Lüneburger
Heide uden at lave et pitstop
Heller ikke denne gang - der er ikke noget bedre end
helt nye friske hvide Asparges ![]()
Og der var heldigvis lige plads til 2 kg i
topboksen ![]()
.
.
Celle
er jo en utrolig flot bindingsværksby ![]()
Så vores første planlagte pitstop var lige foran slottet
Herligt som snakken gik -
men - vi skulle jo også hjem ![]()
.
.
Ud
til 7'eren og op til Bispingen
![]()
Her nød vi frokosten - Kebab - Pizza - Carrywurst
Jamen der var ikke et øje tørt ![]()
Da vi nåede Frøslev - sagde
vi pænt farvel - og pænt "på Gensyn"
![]()
.
Ak ja - som nævnt sådan en tur går alt for hurtigt
Og så sad vi ellers på cyklen i 17 timer og
42 minutter
Med en gennemsnits hastighed på 80 km/t
(der var jo trods alt noget motorvej
)
Og så skal jeg da lige prale
lidt
Min cykel har en opgivet tophastighed på 150 km/t
Og det kan den - 152 km/t - på
det flade stykke motorvej inden vi ramte Frøslev
![]()
.
Tak til alt og alle for en herlig tur - helt uden
uheld ![]()
En oplevelse rigere ![]()
Julle ![]()