Hvem kunne forestille sig at der var
21 Fossiler, der var villige
til at betale for sin egen mad
![]()
Det var ikke desto mindre tilfældet, da vi mødtes i
Lunden
Så ja - We have a Convoy
![]()

Jamen
vi kom stort set ikke på nogen
større veje
Alt foregik på "De
Hvide Veje" - dem der uden
midterstribe ![]()
Første pitstop var vores formiddagspause
En hyggelig lille skovparkering
- med plads til at sparke dæk
![]()

Det
var oprindelig meningen at vi
skulle indtage den kulinariske nydelse i Hjarbæk
Der var dog fuldt belagt - men så var det godt at vi
havde bestlilt bord i Finderup Lade
Her kunne vi indtage alle afskygninger
af pandekager udenfor PandekageKroen
![]()
Super mad - super betjening - jamen
det var bare Super
![]()
Mætte
og veltilpasse slæbte vi os op
cyklerne igen ![]()
Men havde vi fået noget dessert - NO
Mange gange er der nogen der klager over at der for
langt mellem stoppene
Heldigvis var der kun 9,5 km
til vores eftermiddagssted
![]()
På den anden side - kunne man selvfølgelig klage over at
man hele tiden skal have MC-tøjet af og på
![]()

Julle
har en god regel når vi kører - Vi kører ikke
i regnvejr
![]()
Vejrguderne havde hørt det - men alligevel
misforstået det
For de syntes nemlig godt, at de kunne levere et par dryp mens vi spiste is
![]()
Men da vi sadlede op igen -
så skinnede solen skam igen
Bortset fra det - super hyggeligt sted at nyde sin is
![]()
Vejene
blev hverken bredere eller mere lige på turen mod Silkeborg
Det swingede lystigt
- og hvis du ikke har taget vejene omkring
Mausing - så er det på tide
![]()
Vi skulle dog lige have et pitstop mere - mere for at
sige "Pænt farvel"
![]()

Og
det gjorde vi med maner - med kirken i Sinding
som baggrund ![]()
Jamen alt i alt en herlig tur - i rigtig godt selskab
![]()
Vi ses lige pludselig -
kør sikkert
![]()
En oplevelse rigere
![]()
Julle
![]()

Turen
til Finderuplade er en Gourmet-tur
![]()
Målet er at vi skal spise frokost på Pandekagekroen
Det kunne fx være
- Pandekagetapas med Lakseroulade - Marinerede Rejer - Seranoskinke
- med Røgede mandler - Peberfrugt og Brie - m.m.
![]()
.
Eller også noget andet lækkert fra deres menu-kort
..
Men
det er også en Motorcykeltur
![]()
Lækre snoede veje igennem den skønneste natur (Midtjylland)
Du behøver altså ikke have
frokosten med - kun pengepungen
![]()
Til gengæld er det en god idé at have lidt
i Topboksen (til formiddagsstoppet)
Eftermiddagsstoppet holder vi
med udsigt ud over Hald Sø
Her kunne det meget vel være med is i hånden - fra
Dollerup Ishus
Jo-jo - cykel plus fører vejer nok lidt
mere, når vi rammer Silkeborg igen
![]()
.
.
.
.
På gensyn i Lunden - fuldt tanket
Julle
![]()