MC Fossilerne
Referat fra Generalforsamling
Lunden Vestergade Silkeborg d. 14. august 2021
Dagsorden var ifølge vedtægterne:
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Regnskabets fremlæggelse
4. Valg af bestyrelse Christian og Filip er på
valg – Begge ønsker genvalg.
5. Valg af suppleant da vi det seneste år ikke
har haft nogen.
6. Valg af 2 revisorer, Laila Noesgaard og Gunnar
Jacobsen er begge på valg
Indkomne
forslag – revidering af vedtægter
7. Indkomne forslag – revidering af vedtægter,
valg af suppleant hvert år.
8. Eventuelt – Julle vil fortælle om turudvalget
og Tina Pape vil fortælle om tryk på klub-tøj
1. Valg af dirigent:
Til dirigent valgte forsamlingen på bestyrelsens
opfordring Lars Dam
LilleLam konkluderede at generalforsamlingen
måske ikke var indkaldt helt på legitim vis men da der var fremmødt så mange
erklærede man generalforsamlingen lovlig og følgelig beslutningsdygtig.
2. Formandens beretning:
Rigtig
hjertelig velkommen til jer alle sammen til Fossilernes Generalforsamling 2021.
Udsat fra d. 6. Marts pga. Corona. Corona har godt nok fyldt meget i året der er
gået. Man kan jo ikke læse en avis, høre radio eller se tv en eneste dag uden at
ordet Corona bliver nævnt og jeg havde godt nok gerne kunne være fri for at
nævne det i aften men det er jo umuligt for siden sidste generalforsamling har
næsten alt jo drejet sig om Corona. Alt hvad vi gjorde skulle afmåles efter
gældende Corona-regler og restriktioner og vi har måttet annullere mange
arrangementer i Coronaens navn. Kan vi nu ikke håbe at det var det og at vi
fremadrettet lever med Corona på et sådant niveau at vi kan afholde kommende
arrangementer, møder og ture uden at skulle holde øje med antals-restriktioner
og Corona-afstand. JEG HÅBER DET!
Selv med
Corona-spøgelset svævende omkring os har vi som forening kunne holde gang i
kedlerne og Mc Fossilerne har på nuværende tidspunkt 124
medlemmer. Ved generalforsamlingen 2020 var vi 132 Fossiler, 2019 var vi
123 og i 2018 var vi 117 medlemmer så medlemstallet ligger rimeligt stabilt lige
omkring det lag.
I aften er vi
desværre kun 46 Frussiler og Fossiler og hvor er det skønt at se jer alle
sammen. Eftersom generalforsamlingen i foråret jo ikke blev afholdt p.g.a.
føromtalte Corona så kan vi denne gang se tilbage på sommersæsonen i
stedet for at se frem på den og når jeg kikker på vores hjemmeside, så synes jeg
da at der har været ret så meget gang i den med ture til både de ”Fynske Alper”,
Friedrichstadt, Kvie Sø og Klitmøller – for bare at nævne nogle få at de mange
arrangementer som der har været på programmet, der er kommet godt rundt i
Danmark – og en enkelt tur til Nordtyskland er det såmænd også blevet til.
Vejret har indimellem også modarbejdet os men langt de fleste ture er blevet
afholdt – nogle få med udsættelse pga. vejr eller Corona så alt i alt synes jeg
at sæsonen der ligger bag os har budt på mange gode ture, korte som lange. Ture
er jo hele omdrejningspunktet i vores lille klub. Det at komme ud og køre og se
noget nyt og ikke mindst snakke med hinanden her i en tid hvor man ellers skulle
holde afstand og begrænse sin omgangskreds. Mange af disse ture kan vi takke
vores turudvalg for. Hermed stor tak fra mig i hvert-tilfælde.
Turudvalget
gør et super godt stykke arbejde og den bedste måde at kvittere for det på er jo
ved at møde talstærkt op til arrangementerne og jeg må sige at på de par ture
jeg har været med på, har der været et fint fremmøde. Desværre blev vores
Kickstart saboteret af Corona og der er derfor ikke mange med i
kilometerkonkurrencen i år så det bliver spændende at se hvad det gør ved
resultatet når vi kommer til Æbleskiveturen d. 24. oktober og regnskabet skal
gøres op. Vores Mc Gymnastik blev desværre også corona-aflyst og da vi forsøgte
at lave nyt arrangement måtte Søren Betjent melde fra pga. sygdom i familien.
Jeg håber og krydser fingre for at det arrangement kan lade sig gøre i det nye
år.
Vi har endnu
ikke fået afholdt årets Krocket-arrangement men det varer ikke længe inden vi
måske kan kåre en ny eller nok lige så sandsynligt – gammel mester af den blå
kølle da Fossile mesterskaber i Krocket afholdes i næste weekend d. 21. august
fra kl. 14.00 i Kirsten og Ansgars sommerhus i Guldforhoved. Det er åbent for
alle med ambitioner om at vinde en meget flot blå kroket-kølle som jo
selvfølgelig skal stå synligt i ens hjem i den tid man er den heldige mester!
TJEK hjemmesiden for mere information hvis I ønsker at deltage.
Nu nævnte jeg
hjemmesiden, det er jo Julle der står for at opdatere kalenderen og alt muligt
andet på den, så det skal han have stor tak for. Det går altid lynhurtigt med at
han opdaterer og jeg vil godt lige slå et slag for at skulle nogen af jer ligge
inde med billeder fra en tur og måske et lille skriv så send det til Julle så
sørger han for at det bliver lagt på hjemmesiden så resten af Fossilerne kan få
glæde af billederne også.
Julle vil
fortælle mere om turudvalgets kommende ture og arrangementer senere men jeg skal
da lige nævne følgende:
Kr.
Himmelfarts-turen 2021: Den måtte også gen-tænkes for at kunne navigere gennem
daværende corona-regler så turen endte med at gå til Tønder i Sønderjylland og
den blev skåret ned til to overnatninger i stedet for de sædvanlige 3 men de
tilbagemeldinger jeg har modtaget så lyder det til at det var en rigtig god tur
trods alt.
MC om dagen
har været godt omkring i det danske land – og det ser altid ud til at være godt
vejr hvor end turene går hen. Hvis der er nogen der ønsker at komme på
mail-listen med invitation til et at deres arrangementer, så tag endelig kontakt
til Jens Valdemar – måske Jens Valdemar lige skulle rejse sig I fald der måtte
være nogen der ikke ved hvem han er !!!
Turudvalget
har mange flere arrangementer i støbeskeen men skulle der gå en af jer Fossiler
her i aften og tænke på at ville lave en tur, så kom endelig frem. Det er bare
at sende en mail med dato, tid og en kort beskrivelse af turen til Julle så
sørger han for at lægge det på hjemmesiden. Skulle der sidde nogen her i aften
der kunne tænke sig at komme med i turudvalget så sig til, der er plads til
flere i udvalget. Hvis nogen bare ligger inde med en ide til en god tur så send
en mail til turudvalget, så tager vi det med på næste kommende møde. Ved I for
øvrigt godt at man bare kan bruge ”knappen” nederst på hjemmesiden så kommer
mailen helt automatisk til turudvalget?
Lige en lille
”aber-da-bei” her mod slutningen: Det er kommet bestyrelsen for øre at der har
været deltagere på vores fællesture som har synes at farten var for høj fra
førerhundens side og man som følge deraf har måtte køre alt for stærkt længere
nede i flokken. Vi har snakket om det i bestyrelsen og er kommet frem til
følgende:
Som førerhund
forsøger man så vidt muligt at køre lovligt iht. færdselsreglerne og det er til
enhver tid en deltagers egen beslutning om man vil køre ”for” hurtigt for at
lukke et hul op til resten af flokken i en fart. Jo længere nede i rækken man
kører, jo hurtigere skal man køre for at indhente igen. Med mange i gruppen kan
førerhunden umuligt se om alle er med og kan dermed ikke fornemme om nogen
bagerst i gruppen evt. ligger langt bagved. Synes man at det går for stærkt så
bed om at komme op og køre bagved førerhunden efter næste stop. Skulle man
alligevel opleve, at der ikke bliver kørt efter færdselsreglerne så vil
bestyrelsen gerne kontaktes herom.
Det er klart
at færdselsreglerne skal overholdes når vi kører på fællesture med Fossilerne,
ligesom vi selvfølgelig også overholder vores egne regler om at man har (næsten)
fuld tank fra start af og man holder sin plads under kørslen. Det sidste ikke
mindst for vores egen sikkerheds skyld. Vi er jo på tur for at have det rart og
hyggeligt så lad os gøre det så godt og sikkert for os alle sammen som vi
overhovedet kan. Måske skal vi blive bedre til at forklare hvordan vores
køre-regler egentlig fungerer i praksis inden vi tager afsted fra Lunden – især
hvis der er nye deltagere med. Hvis der sidder nogen her til mødet i aften som
har haft en dårlig oplevelse på vores fællesture så vil jeg godt bede
vedkommende kontakte mig – enten i aften eller på mail/telefon senere, for så
vil jeg gerne vide hvad det er der går galt, så vi kan få rettet fejlen til
fremtidige ture.
Afslutningsvis vil jeg sige TAK til de frivillige der lægger timer og kræfter i
at få de forskellige arrangementer op at stå. Det er lige fra Julle som holder
vores hjemmeside kørende, Udo der tager sig af Facebook, Hans som står for sms
listen, Tina Pape som er vores nye tøj-trykke-dame – hun vil få ordet lidt
senere for at informere lidt mere om det. Stor tak til Turudvalget og resten af
folkene her i bestyrelsen.
Når vi
slutter mødet her senere skal vi have lidt at spise og der vil jeg godt lige
appellere til at I alle lige rydder jeres kop osv. op og stiller det på
rullebordet, så går det hele nemlig meget lettere – og bare rolig der er nogle
søde unge mennesker det klarer resten. God aften til alle.
3. Regnskabets forelæggelse:
Fremlæggelse af Årsregnskab
Kassereren gennemgik Årsregnskabet. Se regnskabet her
Regnskab og budget blev godkendt.
4. Valg til bestyrelsen:
På valg var Christian og Filip. Begge ønskede
genvalg.
5. Valg af suppleant:
Da vi har været uden suppleant siden sidste
generalforsamling skulle der findes en ny. Keld Asbjørn Andersen blev opfordret
til dette fra bestyrelsens side og han sagde ja, tak. Velkommen til ham.
6. Indkomne forslag:
Ved sidste generalforsamling kom der forslag om
at ændre følgende:
§7 Stk. 2:
”Tre bestyrelsesmedlemmer er på valg i lige år og
to bestyrelsesmedlemmer og en suppleant er på valg i ulige år”.
Ændres til:
”Tre bestyrelsesmedlemmer er på valg i lige år og
to bestyrelsesmedlemmer er på valg i ulige år. En suppleant er på valg hvert
år”.
Ændringsforslaget blev vedtaget.
7. Eventuelt:
Julle præsenterede nogle af de kommende ture på
programmet og gennemgik nogle af de spændende ture og arrangementer som
turudvalget har haft i sæsonen der er gået. Han kunne bl.a. fortælle os at der i
den tid der er gået har været lige så mange annulleringer som arrangementer der
er blevet til noget. Det meste p.g.a. Corona men nogle få ture er også blevet
annulleret pga. vejret.
Tina Pape fik også taletid så hun kunne
”reklamere” for klubtøj-tryk da hun nu har overtaget jobbet fra en ekstern
leverandør. Tina Pape tilbyder både at trykke/brodere på tøj man selv har købt
og leverer til hende eller hun kan købe den T-shirt, sweatshirt eller hvad man
nu ønsker. Der kan trykkes/broderes i flere farver og det er vist nærmest ikke
det hun ikke kan lave et Fossilt-aftryk på
😊
Den nye bestyrelse gik i enrum og konstituerede
sig som følger:
Formand: Tina Døssing – kontakt til
turudvalget
Næstformand: Christian S. Nørgaard
Kasserer: Ove Dalsgaard
Bestyrelsesmedlem: Filip Engsig-Karup
Bestyrelsesmedlem: Kirsten Clausen (Kirsten
var desværre ikke tilstede ved generalforsamlingen men havde på forhånd
ønsket at trække sig fra næstformands-posten)
Suppleant: Keld Asbjørn Andersen
Generalforsamling sluttede herefter i god ro og
orden, og vi kunne derefter spise os mætte i dejlig mad leveret at Kristina og
Gitte (eksterne leverandører)
Herefter forløb aftenen som sædvanlig i hyggeligt
fossilt miljø med masser af snak. Tak til Elsebeth og Bjarke som hjælper os år
efter år.
Således opfattet Tina Døssing
Generalforsamlingen d. 14. august 2021.
Formand: Tina Døssing _______________________
Dirigent: Lars Dam
_______________________
Her er den "officielle" indkaldelse til Generalforsamlingen
Generalforsamlingen d. 6. marts 2021 er udsat til d. 14. august 2021.
Kære Fossil
Vi er
kede af at måtte udsætte
Generalforsamlingen d. 6. marts,
men med de nuværende restriktioner p.g.a. Covid-19 ser vi os desværre
nødsaget til
at tage denne beslutning.
Ny dato for
Generalforsamling 2021 er lørdag d. 14. august 2021 kl. 17.00
Her håber vi at restriktioner og udrulning af vaccine-program gør, at det vil
være muligt at afholde vores møde.
Indkaldelse
bliver sendt
medio juli -
hvorefter der
vil være tilmelding.
Tjek altid kalenderen her på vores hjemmeside
Her
vil alt nyt blive annonceret.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
v/formand Tina Døssing