16
cykler og 18 Fossiler udgjorde "familien" her på arbejdernes
kampdag ![]()
Vejret var hele dagen lidt til den kølige
side - og solen gjorde ikke meget væsen af sig
Men når først cykel var i gear
kunne vi sagtens holde varmen
![]()
Så vi trillede stille og roligt over "den nye bro" - og satte kursen østpå
Og
første stop var Pøt Mølle som
jo ligger smukt i det smukkeste kuperede område
På dette billede kan du se hele "banden"
indtage grusparkeringen
![]()

Vi
krøllede os videre gennem det østjyske inden vi øjnede
Århus-bugten
![]()
Rosenholm Bådlaug var målet
for voresa andet pitstop
Og se lige hvordan vi indtog endnu en
grusparkering
![]()
Gik det for stærkt - eller
- jamen det afhang af hvem du spurgte
![]()
.
.


Sidste
pitstop var Sletterhage
![]()
.
.
.
.
.

Selvom
Julle er stoppet med at ryge -
så var der alligevel tilpas med rygepauser
![]()
Eller var det en "skyl-lige-gruset-i-halsen-væk"
pause
Eller en velfortjent is-pause - pause var der
![]()
Klik på det sidste billede
og se hvordan vi indtog turens sidste
grusparkering
![]()
.
.
I
Ebeltoft var der
ingen grusparkering - til
gengæld parkerede vi mere eller mindre
ulovligt ![]()
Klik på billedet og genoplev
ankomsten
Klokken havde allerede rundet frokosttid - så
vi indtog hurtigt "Karens køkken"
![]()
Og efter en herligt måltid - kom problemet
med at betale
Tro det eller ej - det er ikke nemt at få betalt - men vi overlevede - og ved nu
alt om "WeShare"
appen ![]()
.
.
Nogle
havde allerede sat kursen mod Silkeborg -
inden frokosten (det havde jeg ikke overlevet
)
Og da det jo var et fremskredet tidspunkt - så
droppede vi faktisk at besøge selve Fregatten
Til gengæld - så havde vi den fineste udsigt
til den - mens vi spiste
![]()
Efter et velfortjent måltid sagde vi derfor "pænt tak for i dag" - og på gensyn næste gang
Og så blev GPS'en ellers sat til "Kør hjem"
- og det gjorde den så ![]()
Tak for herligt selskab -
dejligt at se nogle 2-hjulede fossiler igen
![]()
.
.
.
En oplevelse rigere
![]()
Julle
![]()
Vi
mødes i Lunden og sætter
kursen stik øst-på
![]()
Og hvordan kommer vi så ud af Silkeborg
Jamen vi skal da over "den nye bro" (Nordskovvej)
![]()
Og så ellers ad små snoede veje
- næsten hele vejen
Turen er jo kun på 136 km
(medmindre du da vil hjem igen
)
Og det er jo turen, hvor vi har sat hyggen
øverst på dagsordenen - også
når vi stopper
![]()

Som
sagt - så starter vi med at køre over "den nye
bro"
Men vi stopper dog ikke her -
men kører max 50 km/t ![]()
Til gengæld så laver vi et stække-ben-stop ved Pøt Mølle
Husk selv at have godt med kaffe/te med i
topboksen
![]()

Og
det du har medbragt - får du god brug for på de næste 2 stop
![]()
Først nyder vi det ved vandkanten ved
Rosenholm Bådelaug
Og her er der også et dametoilet
- hvis nu ![]()
Sidste stop før Fregatten er Sletterhage
Fyr
Og er der mere i topboksen - så vil det være en ren nydelse
![]()

Endelig
- så er den der -
Fregatten Jylland
![]()
Og vi skal da om bord (men det
koster - 135 kr.)
Og vi skal da også have vores frokost
Heldigvis er der også en restaurant så du kan få stillet sulten
![]()
Men så er klokken også blevet "Skal vi
aldrig hjem"
![]()
Jo - da - men hvordan kommer vi det - jamen vi sætter
GPS'en til "Kør Hjem"
Så altså den direkte vej hjem
![]()
Som
du sikkert har gættet - så er det en rigtig
familietur
![]()
Så tag endelig familien med.
På gensyn i Lunden - søndag, den 1. maj 2022 - kl. 10.00
Julle
![]()