Kaj
Verner havde inviteret på is (vafler) på Fjellerup Strand
![]()
Og selvom det stod ned i
stride strømme var der alligevel 8 cykler og 9
Fossiler der sagde "ja-tak"
Nede i Lunden mødtes vi - som sædvanligt - denne gang dog i læ under pavillonen
![]()
Men når i nu ser de efterfølgende billeder - så
læg lige mærke til himlen
(og måske ærgre sig - hvis du ikke var med
)
I
svinget ved "Fløjstrup" havde vi vores pitstop
Du ved - med den medbragte te/kaffe
![]()
Og pitstoppet var jo som den slags altid er
Uhøvisk tale - platte vittigheder - og og en ligegyldig snak om vejret
![]()
(Hvorfor skal jeg altid have skyld for at de andre har ondt i rø... - bare
fordi jeg ryger
)
Jeg
havde i øvrigt fået monteret kameraholder
på cyklen - og det skulle da lige prøves
![]()
Det fungerede faktisk bedre end jeg havde forestillet mig
Så nyd lige hvordan vi havner
ved Fjellerup Strand ![]()
Så vi indtog lige de sanditære forhold først
Men så var der ellers dømt frokost
- til nogen
og IS til andre - gæt selv
hvem ![]()
Og har du bemærket himlen -
herligt ![]()
Jamen alt var jo timet og tilrettelagt - så vi kørte
direkte om bord
![]()
Prisen for overfarten var 30,- kr. - for en motorcykel - med undtagelse
Kirsten måtte af med noget mere
Færgemanden forklarede at det
havde noget med den brede bagdel at gøre
![]()
Pyt - bare man ser hammergodt ud
![]()

30.000
biler bliver hvert år transporteret over med den
kabeltrukne færge
Og de 305 meter over
Randers Fjord gennemføres på bare 4 minutter
![]()
Det krævede en herlig lille pause - med den
fineste udsigt man tænke sig
Så her indtog vi de sidste dråber i termokanden
![]()
Var der nogen uheld - jeg tror kun
der var 2 der lagde cyklen -
helt ned ![]()
Tak til Kaj Verner for en
super vel-tilrettelagt tur (selv vejret klarede han
)
En oplevelse rigere
