
Vejret
var lidt "uldent" fra morgenstunden
Så derfor havde Frits vendt ruten om - meget
fornuftigt
![]()
Vi fik lidt smådryp omkring Herning - men derefter var det
dejligt motorcykelvejr
![]()
Også da vi holdt vores første pitstop i
Skjern
Her fik vi rigtig provianteret
- Sparket dæk - og
pisset territoriet af
![]()
Synes
du at horisonten er
lidt skrå på billedet - det er fordi Julle
ikke kan holde cyklen lodret
![]()
Jeg måtte lige en tur i asfalten - heldigvis med under 5 km/t (Tryk på billedet og se hvordan det gik for sig)
Det blev heldigvis kun til lidt småskrammer
på cyklen - på mig
- og ikke mindst på stoltheden
![]()
Så med gode Fossilers hjælp
var vi (forholdsvis) hurtigt videre - alle
sammen
![]()

Næste
pitstop var ved Henne Strand
Men hvor var strandløverne
og badenymferne ![]()


Men
så var vi også klar til den helt store "Gourmet-frokost"
![]()
Jamen selv-gjort er vel-gjort - så vi nød topboksens fortræffeligheder
Og når man så kan gøre det i gode venners lag -
Superbe
![]()

Efter
frokosten - var det tid at sætte kursen
nord-vest-på
![]()
Det sidste indhold af Topboksen
blev indtaget i Sønder Omme
Og nej billedet her er ikke derfra
![]()
På vejen mod Silkeborg blev vi splittet for
alle vinde
Men "de seje" holdt ud - og
belønnet på bedste vis
![]()
Tak til både
Frits for en herlig tur - og
til alle jer andre for at
hjælpe andre, der ligger ned
![]()
En oplevelse rigere
![]()
Julle
![]()
Så er der en
sommerudflugt til Blåvandshuk, med afgang fra Lunden kl. 9.00
søndag d. 30/6.
Det er en sommerudflugt som
ikke køres, hvis der er udsigt til regnvejr.

Vi kører ud af byen mod Gjessø, Ejstrupholm, Brande og skråt nedad mod Varde, men før vi kommer så langt,
så gør vi efter 62 km holdt i
Sønder Omme, hvor vi strækker ben og drikker en hurtig
kop kaffe ved Naturrum
![]()

Vi tager først retning mod Varde og derefter Oksbøl for endelig at nærme os kysten
og dermed Blåvandhuk fyr, hvor vi ankommer efter ca. 135 km,
her gør vi nu et længere
frokoststop, hvor du kan fortære din medbragte mad
![]()

Efterfølgende kører vi igennem Oksbøl
øvelsesterræn nordpå op til
Henne strand, som vi når efter
ca. 170 km.
Du kan være helt rolig, vi kan køre
helt ned til stranden, og mon
ikke der her vil være mulighed for at købe en
is ![]()

Efter strandturen kører vi til
Skjern, hvor det er arrangeret sådan at
Holger Danske tage imod os,
efter 210 km kørsel
![]()
Fra Skjern kører vi mod Boris, Troldhede, og Kibæk før vi tager retning mod Herning og den gamle hovedvej mod Silkeborg
Vi stopper op på toppen af Hørbylunde bakke ved mindestenen for Kaj Munk (80 år 4.januar 2024 siden drabet)
Her tager vi afsked
efter ca. 278 km ![]()

Frits
![]()