
Jamen
det var jo skovens dag - og
det nød vi ![]()
14 fossiler
var klar i Lunden denne herlige søndag morgen
Ahh klokken var ni - og solen stod højt på himlen
Og der var jo dømt skønne midtjyske mc-veje
Så det var med lys i øjnene at
vi listede ud af Silkeborg
![]()
Det
startede jo med herlige snoede veje - ud igennem Gjessø - Vrads - og Hampen
Men da vi så nåede Gludsted - så blev vejene rettet ud
![]()
Første mål med turen var
Søby og brunkulslejerne
Og kan man få en skønnere ramme at nyde den medbragte kaffe (det kan man nok -
men godt var det
)
Og se lige de næste billeder - der blev hygget og sparket dæk

Jeg
havde også dømt nostalgi - så
vi trillede videre til Søbyhus
Her blev der holdt motorcykeltræf i "De gode gamle dage"
![]()
Det første billede er fra denne tur - og det andet er fra
1999
I dag er der også træf i Søby - men det foregår
(desværre) ude på en pløjemark
Nå - vi skulle længe tilbage i tiden - så vi
kørte frem til fortiden
![]()
Og
det var jo Autogalleriet i
Hammerum ved Herning
Jamen det kostede den nette sum af 50,- kr. - men da
vi jo var dejlige mennesker
- så fik vi et tilbud vi ikke kunne sige nej til
![]()
Betal (stadig) 50,- kr. - og så er
entreen betalt - der var
kaffe ad libitum - og en
øl eller vand efter eget valg
Jamen hvad kan man gøre andet end at nyde det i fulde drag
![]()


Der
var køretøjer i alle aldre
Og i alle prisklasser
![]()
Der var alle de biler vi kender fra vi var små
Det er ren nostalgi - og mægtig hyggeligt
(også
den gratis vand/øl i gårdhaven
)
Og
så var der jo lige hjemturen -
her var jeg jo nødt til at lave lidt underholdning
for "folket" ![]()
Vi lavede et lille pitstop ved
Bøllingsø - på en
grusparkering
Og da jeg så lige svingede rundt (for at gøre plads til alle) - så ville cyklen
altså ned at ligge
Jeg lavede så et et forlæns rullefald
- inden jeg stod ved den slagne Honda
![]()
Desværre var der ingen der var hurtig med kameraet - med
jeg har fundet et billede
Det viser meget tydeligt hvordan jeg selv
oplevede mit "stunt" ![]()
Lad det lige være sagt med det samme - hverken Honda
eller jeg kom noget til
Jeg var faktisk ikke en gang flov - nærmere
lidt stolt
![]()
En oplevelse rigere
![]()


AutoGalleriet i Herning er en udstilling med over 100 spændende privatejede
veteranbiler - klassiske biler
- liebhaverbiler - veteranmotorcykler
og andre transportmidler ![]()
Udstillingen spænder sig aldersmæssiggt over næste 100 år - med enkelte biler helt tilbage fra 1920'erne
Nu
kunne vi jo godt tage motorvejen direkte frem og tilbage - men helt ærlig
![]()
Vi skal da ud at nyde vores motorcykler og
de hyggelige veje
Så derfor tager vi vejene nord og syd for motorvejen
![]()
Og vi kommer jo udenfor "Det midtjyske søhjland" - så det bliver
fladere og fladere
jo tættere vi kommer på AutoGalleriet
Du skal lige have "en halv hund"
med til entreen - og en kande
"etellerandet" med i Topboksen
![]()
På gensyn i Lunden - Søndag, den 6. maj kl. 09.00
