
11
cykler og 14 Fossiler var klar til at nyde det skønneste
sommervejr
![]()
Og turen til Alrø foregik udelukkende på
de skønneste snoede veje
Og vores første pitstop var i Jeksendalen
Jeg havde pralet af det skulle være
hyggeligt
Og det skal jeg da love for at det var
![]()
Kameraet
kører jo hele tiden - og du skal da ikke
snydes
"Nedkørslen" til Jeksendalen er på hele 17%
![]()
Ikke dårligt efter danske forhold
Og så kom vi igennem et
solbeskinnet dansk landskab
Og også igennem nogle skønne smukke landsbyer
![]()


Vi
skulle have spist på
Møllegården
Men der var 2 x 80 års fødselsdag
Vi overvejede om der var åbent hus
![]()
Men kørte dog lidt videre til Købmandsgården
Og det er da et herligt sted
![]()

Her
måtte vi "nøjes" med en Bison-Burger
Tilsat en Bison øl - ja-ja - det kan skam godt nydes
Specielt når man er i godt selskab
![]()
Og
der er da også skønt på selve Alrø
![]()
Så lige en lille film da vi sagde pænt favel til Købmandsgården
Vi
sluttede vores tur til Alrø med et pitstop på
Den Genfundne Bro
Så fik vi også lige rørt "de gamle knogler" lidt
![]()
En oplevelse rigere
![]()
Julle
![]()
Velkommen til årets hyggeligste
Frokost/Madtur til Alrø
![]()
Vi
vil swinge os igennem det smukke østjyske
landskab
Og vi vil nyde en lækker frokost på Alrø
![]()
Vi lægger ud i Lunden kl. 10.00
- og jeg kan anbefale at have lidt vådt og
tørt i Topboksen
Vi laver nemlig et par pitstop - både formiddag og eftermiddag
![]()
Første
pitstop er på P-pladsen i Jeksendalen
Jeksendalen er en lille "istidsperle"
![]()
Her vil vi dykke ned i åen topboksen efter en vefortjent kop "etellerandet"

Når
vi kommer til Alrø - kan du
være heldig at indtage din frokost i stalden
![]()
Spøg til side - det kan du faktisk - men det kan også være der er plads
udenfor
De har et fornuftigt frokost udbud
- så jeg er sikker på, at du finder noget lækkert
Jeg er da spændt på, om de stadig har en
lækker øl
![]()
På
vejen hjem stopper vi lige ved den Genfundne
Bro
![]()
Her kan vi få strukket benene og drukket det sidste i termokanden
Og så ellers - et pænt farvel - et på gensyn - kursen mod Silkeby
![]()
På gensyn - søndag, den 04.06.2023 i Lunden kl. 10.00 -
fuldt tanket
![]()
Julle
![]()